Dobór słów kluczowych w stronach internetowych

OK, tak wiec kilka słów na temat doboru odpowiednich słów kluczowych jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych. Na początek może co to są te słowa kluczowe? Ano to właśnie słowa, które mają kojarzyć się z naszą stroną. Jak wiadomo jesli tworzymy serwis dla firmy sprzedającej kombajny to słowami kluczowymi mogą być np: kombajn, kombajny, sprzedarz kombajnów itp

Teraz bardzo sprytnym sposebem jeśli chodzi o odpowiedni dobór słów kluczowych jest przeprowadzenie w google kampani adwords. Oczywiście jest to reklamowa kampania płatna i warto ją wykonać wtedy gdy serwis ów jest już gotowy. Co to ma na celu? mianowicie to, że tworząc taką kampanię możemy wpisać sobie np 100 pokrewnych słów i sprawdzić jaki jest na nie odzew:D

Przykładowo. Otwieramy agencję interaktywną w Gdyni, zajmujemy się projektowaniem logotypów firmowych, projektowaniem grafiki na potrzeby reklamowe i tworzeniem serwisów internetowych. Rozpoczynamy kampanię adwords i dodajemy jaknajwięcej (praktycznie im wiecej tym lepiej) spokrewnionych ze sobą słów: strony www, strony internetowe,<a href="http://pl.wikipedia.org/Wiki/Serwis_internetowy"> serwisy internetowe </a>, strona internetowa, <a href="http://www.itelier.pl"> strony internetowe Gdynia</a>, projektowanie stron internetowych, loga, logotypy itd ...

Po powiedzmy miesiącu prowadzenia takiej kampanii reklamowej przeglądamy statystyki. Nie interesuje nas tak bardzo ilość kliknięć na daną frazę jak ilość wyświetleń. Tutaj uwaga, robiąc taką kampanię nie można mieć ustawionego limitu na CPC (kliknięcia na reklamę). Chodzi o to by przykażdej frazie ze wszystkich, które wybraliśmy reklama pojawiała się już na pierwszej stronie. Po ilości wyświetleń wiemy jakie frazy ludzie wypisują najczęściej!

Jeśli będzie tak, że fraza "strony www trójmiasto" przez miesiąc bedzie miała około 1100 wejść, fraza projektowanie stron Gdańsk będzie miało 1200 a <a href="http://www.itelier.pl"> strony internetowe Gdańsk </a>3000 wyświetleń. To oczywiste będzie, że dla naszej strony internetowej fraza "strony internetowe gdańsk" będzie frazą kluczową. I serwis internetowy, który posiadamy zoptymalizować trzeba będzie pod kątem włąśnie tych słów kluczowych. Oczywiście znając się na ekonomii trzeba się będzie zorientować w konkurencji. Co jeśli mamy dziesięć innych agencji interaktywnych w okolicy i każda pozycjonować się będzie na tą jedną frazę? Właśnie, nieraz korzystniejszy będzie wybór tzn "second the best" czyli alternatywy, która będzie dla nas najatrakcyjniejszym rozwiązaniem.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz